logo
امروز : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۵۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دفتر توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی:

ثبت یک میلیون 300 هزار معلول در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی/ 300 مرکز توانبخشی حرفه‌ای در کشور فعال است

ثبت-یک-میلیون-300-هزار-معلول-در-بانک-اطلاعاتی-سازمان-بهزیستی-300-مرکز-توانبخشی-حرفه‌ای-در-کشور-فعال-است

مدیرکل دفتر توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی کشور با بیان اینکه یک میلیون 300 هزارمعلول در بانک اطلاعاتی کشوروجود دارد، گفت: طی سال جاری 100 معلول به تعداد معلولان کشور اضافه شده است.

به گزارش موج رسا; زهرا نوع پرست، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تا به امروز یک میلیون 300 هزار معلول در بانک اطلاعاتی سازمان وجود دارد، اظهار کرد: 13 مرکز توانبخشی در کشور فعال است که و 9 نوع معلولیت را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و 140مرکز توانبخشی در کشور فعال است، ابراز کرد: آموزش و توانمند سازی معلولان هدف سازمان است که معلولیت ها برحسب نوع معلولیت و سن معلولان تقسیم بندی می‌شود.

مدیرکل دفتر توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی کشور با بیان اینکه توسعه مراکز به ویژه در مراکز محروم کشور از اهداف بهزیستی است، عنوان داشت: در استان زنجان شهرستانهایی که فاقد مرکز هستند در اولویت قرار دارند.

نوع پرست با اشاره به اینکه 300 مرکز توانبخشی حرفه‌ای در کشور فعال است، تصریح کرد: ارائه آموزش های خاص برای آماده کردن معلولان برای اشتغال در جامعه از اهداف تشکیل این مراکز است.

وی با بیان اینکه یک میلیون 300 معلول در کشور وجود دارد، افزود: بیشتر معلولان متوسط به بالا هستند که بیشترین معلولان ، معلولان ذهنی بوده و بعد از آن معلولان جسمی حرکتی هستند.

مدیرکل دفتر توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 20 هزار معلول ضایعه نخایی در کشور وجود دارد، ادامه داد: 12 درصد از معلولان کم شنوا و ناشنوا بوده و 10 درصد نابینا هستند.

نوع پرست با بیان اینکه با بیان اینکه اقدامات مهمی در حوزه پیشگیری از معلولیت ها انجام می شود، اضافه کرد: غربالگری اوتیسم، تنبلی چشم، مشاوره ژنتیک یکی از اقدمات مهم بهزیستی در راستای کاهش معلولیت ها است.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد معلولیتها ژنتیکی است، خاطرنشان ساخت: در راستای کاهش معلولیت ها مشاوره ژنتیکی اجباری شده است.

مدیرکل دفتر توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی کشور با بیان اینکه 100 معلول طی سالجاری به تعداد معلولان اضافه شده است،خاطرنشان کرد: در راستنای کاهش معلولیت ها اقدامات مهمی توسط بهزیستی انجام می شود.

منبع: عصر زنجان

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر